fbpx

Oamenii buni pe care vrem să îi păstrăm în București trebuie să își poată face planuri aici. Planuri mari și planuri mici.

Planurile mici încep de cele mai multe ori dimineața, atunci când trebuie să ajungem undeva – la serviciu, la școală cu copilul, la o întâlnire.

Bucureștiul a devenit un oraș în care și micile planuri ale oamenilor – simplul drum dintr-un loc în altul și simpla planificare a activităților zilnice sunt încurcate de o administrație toxică.

Oamenii buni din București nu mai vor ca orașul să fie condus pe contrasens.

Oamenii buni pe care vrem să îi păstrăm în București trebuie să își poată face planuri aici. Planuri mari și planuri mici.

Planurile mici încep de cele mai multe ori dimineața, atunci când trebuie să ajungem undeva – la serviciu, la școală cu copilul, la o întâlnire.

Bucureștiul a devenit un oraș în care și micile planuri ale oamenilor – simplul drum dintr-un loc în altul și simpla planificare a activităților zilnice sunt încurcate de o administrație toxică. Oamenii buni din București nu mai vor ca orașul să fie condus pe contrasens.

1

Transport în comun adaptat nevoilor

Orașul în care cei mai mulți oameni merg la serviciu în fiecare zi, în care se întâmplă cele mai multe lucruri, nu poate funcționa fără un transport în comun eficient, ecologic, care să permită planificarea.

Călătoriile trebuie să poată fi planificate. Orarul actual pe care nu te poți baza și timpii lungi de așteptare trebuie să devină de domeniul trecutului. Voi implementa un sistem care să permită localizarea în timp real a mijloacelor de transport în comun, așa cum au toate companiile din mediul privat:acolo unde banii oamenilor chiar contează.

Orarul optimizat va fi disponibil în stații și online. Programul de transport va fi evaluat constant pentru alinierea cu nevoile utilizatorilor.

Primăria va realiza investiții în infrastructura de transport pentru accesul persoanelor cu dizabilități.  Vom avea un sistem simplificat și accesibil de tarifare.

Vom putea asigura o rețea eficientă, sigură și modernă de troleibuze și tramvaie, care nu vor mai fi încetinite sau blocate de mașini parcate și nu vor mai trebui dublate de autobuze diesel.

2

Împărțirea corectă a șoselei și trotuarului

Spațiul public trebuie să răspundă nevoilor șoferilor, dar și bicicliștilor, utilizatorilor de trotinete sau pietonilor, fie că vorbim de părinți cu copii în cărucior sau de persoane cu dizabilități.

Până la finalul primului mandat, vor exista cel puțin 100 de kilometri de piste noi pentru biciclete și trotinete. Construirea infrastructurii pentru transport alternativ este prioritară, deoarece  bicicliștii și cei care folosesc trotinete își pun viețile în pericol pe străzile bucureștene.

Distribuția spațiului public se va baza pe o planificare concentrată pe oameni, care valorifică planurile integrate de mobilitate urbană și bunele practici europene, pune accentul pe îmbunătățiri rapide și simple, dar și pe sustenabilitatea pe termen lung a investițiilor.

În prezent, în București sunt înregistrate  peste 600 de autovehicule la 1000 de locuitori, însumând un parc auto de 1.1 milioane de autovehicule (conform datelor INS).

Cu siguranță cifra reală este mult mai mare, iar la aceasta se adaugă mașinile ce vin în București din afara orașului.

Mașinile parcate ocupă o mare parte din spațiul pietonal : borduri și piețe, blochează autobuzele și tramvaiele, uneori pun în pericol pietonii și bicicliștii. Gestiunea deficitară a parcării face ca în zona centrală peste 80% din străzile secundare nu mai permit circulația în siguranță a pietonilor, din cauza mașinilor parcate ilegal.

Capitala a devenit o imensă parcare în aer liber.

3

Mai multe mașini electrice și concurență între firmele care transportă călători

În București, există o serie de măsuri și planuri pentru susținerea investițiilor în mașini electrice. Totuși, capitala nu are infrastructură pentru mașinile electrice până în 2020.

Voi dezvolta și susține infrastructura pentru mașini electrice, vom încuraja achiziționarea mașinilor electrice prin beneficii financiare și non-financiare, cum ar fi accesul gratuit la parcare și în zonele centrale, prioritate în ce privește acordarea locurilor de parcare de reședință și accesul la puncte de încărcare, precum și dreptul (limitat) de a circula pe benzile cu acces restricționat autovehiculelor cu motor termic.

Capitala va fi deschisă tendințelor   moderne de punere în comun de mijloace de mobilitate urbană (sharing), respectiv maşini, biciclete, trotinete electrice puse la dispoziţie în diverse locaţii din oraş, pe care utilizatorii le închiriază pe termen limitat, cu ajutorul unei aplicații.

4

Trafic și parcări inteligente

Sistemul de management al traficului va fi dezvoltat prin colaborări cu centre de cercetare și mediul academic pentru interpretarea datelor de trafic deschise (open data), preluând modele de bune practici europene.

Capitala va avea o echipă dinamică care va urgenta planificarea, apariția și gestionarea parcărilor. Avem nevoie de parcări, eficiente și accesibile. 

Odată ce oportunitățile noi de parcare vor deveni disponibile, șoferii care parchează neregulamentar vor fi amendați fără excepție.

Aplicația “Traffic Alert București” va deveni funcțională, în sensul că va servi scopului pentru  care a fost creată: ca problemele din trafic să fie semnalate direct către primărie și să existe consecințe.